Lei av jobben din? Føler du at du har for mye å gjøre? Er sjefen en idiot som ikke roser deg for utførte arbeidsoppgaver? Før du sier opp og risikerer arbeidsledighet er det ifølge karrieresiden Monster.com seks tips som vil kunne gi deg en bedre innstilling til jobben du allerede har.

  1. Vær realistisk
    Ingen har et perfekt liv, og alle har en dårlig dag, eller to. Så lenge de gode dagene er i overvekt, er det ingen grunn til panikk.
  2. Vær positiv
    Fokuser på det som går bra. Trives du med kollegene dine, eller er det kanskje en forfremmelse som venter? Hold fast ved disse mulighetene på dårlige dager.
  3. Snakk om problemer
    Av og til er den en spesiell situasjon eller en person som er utfordringen. Ta det opp og se om det er mulig å løse saken. Det er bedre å forsøke enn og bare si opp uten å ha prøvd.
  4. Ikke vær godtroene
    Når noen sier at de «elsker» jobben sin, så forstå at dette kan være en overdrivelse. Ikke sammenlign deg med dem, men fokuser heller på din egen lykke.
  5. Langsiktighet
    Akkurat nå føles det kanskje ikke som du har så mange muligheter. Men dersom du gjør en innsats trenger du ikke ha den samme jobben for alltid. Ta deltidsstudier ved siden av eller spør om å få delta i prosjekter på jobben. Da vil det mest sannsynlig dukke opp nye muligheter med tiden.
  6. Skaff deg et liv
    Jobben skal ikke være liver ditt. Ikke la jobben være livet ditt. Ta opp en hobby, vær sammen med venner. Dette bidrar til å fylle livet med glede.